March 22, 2012

Leipomisyritystä ja muuta randomia + päivän K-pop-piristys

Ooh... olen aika poikki. Olen väsännyt korvapuusteja töihin vietäväksi huomenna, kun pomo on jo varmaan kolmatta kertaa vinkkaillut, että odottaa mun leipomaa kakkua. ^^;; Sanoin, että sitten kun on maistanut ensimmäistä, ei varmasti enää odota kakkujani, hahah! En ole suoraan sanottuna kovin hyvä leipomaan, mutta on minulla muutama "bravuuri", tai varmasti liioittelua sanoa bravuuriksi mutta siis muutama leipomus jossa olen vähän parempi, koska olen tehnyt niitä useamman kerran. Näihin lukeutuu mustikka-, marja- ja raparperipiirakka sekä korvapuustit.

Päätin siis tänään leipoa korvapuusteja, sillä täällä Australiassa ei saa pullaa mistään- lienee kai sitten skandinaavi/eurooppalainen herkku! Joten saavatpahan maistaa jotain vähän erikoisempaa. Mutta toivottavasti onnistuu, koska niitä oli erilaista tehdä täällä. Kaupassa myytävä kardemumma on eri tavalla jauhettua kuin Suomessa myytävä, ja leivontamargariinia en löytänyt ollenkaan joten jouduin käyttämään tavallista voita (mikä taas tuntuu erilaiselta kuin kotona, sillä kotona olen aina käyttänyt valmiiksi juoksevassa muodossa olevaa pullomargariinia.) Jauhot ovat erilaisia - täällä myydään "itsekohottavaa", jota ostin siinä uskossa etten tarvitse hiivaa, mutta taisin jo mennä siinäkin metsään, sillä ilmeisesti siinä on leivinjauhetta seassa mutta ei hiivaa. ^^;; (mikäköhän niidenkin ero on? hahah! Ei hajuakaan!)

Leipomisurakkaa ei helpota se, että lienee varmaan lähes vuosi sitten kun olen viimeksi tehnyt korvapuusteja, vaikka joskus taannoin leivoinkin niitä aika usein. Taikinan tekeminen oli alussa kirjaimellisesti sanottuna tahmeaa...

Seuraavat pari viikkoa tulevat olemaan jännittäviä, kun M tulee visiitille tänne!! Olen ihan onnessani, kun M jaksaa matkustaa tänne sieltä pallon toiselta puolen :) Tulee varmasti hauskaa, harmi tosin että olen töissä. Mutta n. puolentoista viikon kuluttua matkustamme kaikki yhdessä Manilaan ja silloin meikäläisellä on puolentoista viikon pääsiäisloma, aah! Sitä on odotettu, sillä edes jouluna minulla ei ollut lomaa yli neljää päivää putkeen. Ensimmäinen pitempi loma pitkään aikaan siis.

Lisäksi olen innoissani siitä, että pian olen toivottavasti taas ompelukoneen onnellinen omistaja... kun erääseen kauppaan tulee 130 dollarin tarjouskoneita lisää! Kotona minulla on rakas, uusi Husqvarnani josta en ikinä luovu, mutta nyt kun olen innostunut nukkeilusta ja Husky on pallon toisella puolen niin pitää hommata joku tilapäismasiina nuken vaatteiden sun muiden ompeluun. Toivottavasti tämä tarjous-Singeri ei ihan heti hajoa, mutta onpahan kolmen vuoden takuu jos niin kävisikin. Nukeista puheenollen, pienempi tyttönukke on jo täysin valmis ja sulostuttaa hyllynreunalla (tosin alastomana ilman vaatteita toistaiseksi ^^;;)- kuvia myöhemmin, kunhan saan toisenkin tyttönuken valmiiksi. Se on jo loppusuoralla, kunhan vain saisin pirun silmät sullottua paikalleen, ne kun ei meinaa millään mennä!!

Blogiini tulee todennäköisesti pieni tauko M:n vierailun ja myöhemmin Manilanreissun takia. Mutta 15.4. jälkeen viimeistään päivittely jatkuu normaalisti :)

Loppuun vielä päivän musavideopläjäys: A-Pinkin My My. Tämä biisi on vaan niin ihana! Purkkapoppia ja söpöilyä - jos näit viimeksi postaamani Girls' Generationin Gee:n ja pidit siitä, niin tämä on must.

Ihanaa k-poppia: A-Pink: My My



No comments:

Post a Comment